استراتيجية التسويق الدولية للجامعات
استراتيجية التسويق الدولية للجامعات
الحصول على اختبار الإعدادية الخبراء.
المشورة مع قس-ليب، و.
الأولى في العالم الاجتماعية و.
مجانا اختبار الإعدادية منصة.
توب ونيفرزيتيز.
سواء كنت مواصلة الدراسات الجامعية الخاصة بك في مجال التسويق، وتبحث لمواصلة المعرفة حياتك المهنية ومهارات التسويق، أو تبحث للدخول في مجال التسويق من قطاع الصناعة المختلفة، ودرجة الماجستير في التسويق درجة يمكن أن تساعدك على تطوير وتحديث المعرفة المتقدمة والمهارات والوعي الاستراتيجي والصناعي تحتاج إلى أن تأخذ تلك الخطوة التالية نحو مستقبل التسويق الرائعة في المستقبل.
المهارات الاساسية.
المهارات المشتركة المكتسبة من درجة التسويق الدراسات العليا ما يلي:
فهم صلب لجميع الموضوعات التسويقية والممارسات والمبادئ والنماذج والنظريات فهم الخبراء لقضايا التسويق التقليدية والحديثة والمخاوف معرفة متقدمة من استراتيجيات التسويق، بما في ذلك كيفية تطبيق وتكييفها عبر مجموعة واسعة من الأسواق فهم قوي لوظائف التسويق منفصلة و تأثيرها على بعضها البعض قدرة الخبراء على استخدام البرمجيات الإحصائية وغيرها من برامج التسويق القدرة على تحليل وتقييم التطورات في سلوك المستهلك والسوق (على الصعيدين المحلي والدولي) القدرة على العمل إلى موجز التسويق، بما في ذلك تلبية كل من المتطلبات المفاهيمية والتشغيلية القدرة على تحديد فرص التسويق الجديدة نظرة عامة على مبادئ الإدارة العامة والمخاوف والقضايا مهارات البحث المعززة، والتي قد تكون مفيدة للمضي قدما في برنامج الدكتوراه القدرة على البحث وتقييم نقدي مؤشرات الأداء الرئيسية (كبيس) القدرة على تشخيص المشاكل بدقة وحلها خلاق القدرة على التواصل EFFE (في كل من السياقات الشفوية والمكتوبة) مهارات العرض الجيد، بما في ذلك القدرة على إقناع والتفاوض القدرة السلس على العمل في فريق، وقيادة فريق القدرة على التفكير استراتيجيا ونقديا ممتازة إدارة الوقت والمهارات التنظيمية القدرة على أن تكون النفس - القدرة الذاتية والنقد الذاتي لإجراء البحوث الاستهلاكية مهارات الحساب الجيد الوعي العام السياسي والثقافي والتجاري مهارات اللغة الأجنبية (إذا أخذ عنصر لغة أجنبية أو سنة في الخارج)
معرفة المزيد عن:
ما يمكن توقعه من درجة الماجستير في التسويق.
عادة، على درجة الماجستير في التسويق يدوم سنة أو سنتين بدوام كامل، مع بدوام جزئي وبرامج على الانترنت متاحة أيضا. سيقوم الطلاب قضاء النصف الأول من مسارهم اتخاذ سلسلة من الوحدات الأساسية المطلوبة في موضوعات مثل نظرية التسويق والممارسة وسلوك المستهلك والاتصالات والتمويل التسويق والاستخبارات التنافسية.
ثم سوف تقدم إلى دورات أكثر تقدما، والحصول على فرصة لاختيار مواضيع التسويق المتخصصة التي تتماشى مع المهارات التسويقية الخاصة بك، والمصالح والأهداف الوظيفية. في حين أن الوحدات المعروضة سوف تختلف في كل مؤسسة، والتخصصات نموذجية يمكنك الاختيار من بينها تشمل إدارة العلامة التجارية، واستدامة الأعمال، وسلوك المستهلك، والممارسات التسويقية المعاصرة، البصيرة العملاء، والمناظر الطبيعية الرقمية والتسويق الرقمي ووسائل الإعلام الاجتماعية وريادة الأعمال والابتكار وتطوير المنتجات الجديدة والتسويق التحليل، التسويق الاستشارات، استراتيجية التسويق، التكنولوجيا عبر الإنترنت في التسويق، والعلاقة التسويق.
التدريس والتقييم.
وعادة ما يتم تدريسك من خلال مجموعة من المحاضرات والندوات التقليدية والتفاعلية، جنبا إلى جنب مع النقاشات النقاشية، التدريبات الجماعية وورش العمل والدراسات الذاتية الموجهة ودراسات الحالة والمحاضرين الضيوف والمحاكاة القائمة على الكمبيوتر مثل ماركسترات، التي يتنافس الطلاب في فرق.
مع أدوات التسويق الرقمي شائعة في الفصول الدراسية والتسويق، ومن المرجح أن تستمر الزيادة المطردة في استخدام والاعتماد على وسائل الإعلام الرقمية والموارد. قد تجد حتى المؤسسات التي تقدم برامج رقية تماما، مع المواد الدراسية المقدمة في شكل إلكتروني.
التقييم هو عادة في شكل الامتحانات والدورات الدراسية، مع أطروحة كبيرة أو موضوع البحث المتعلقة مجال الأصلي من البحوث التي تسيطر على الجزء الأخير من درجة الخاص بك. بعض الماجستير في برامج درجة التسويق أيضا تسمح لك لاكتساب المؤهلات المهنية مع معهد تشارترد للتسويق (سيم)، من خلال توفير الوحدات المطلوبة والتعلم لمسار جائزة متعددة (ماب)، على سبيل المثال.
شروط القبول للحصول على درجة الماجستير في التسويق.
شروط القبول للحصول على درجة الماجستير في التسويق غالبا ما تتطلب جيدة، ودرجة البكالوريوس في الآونة الأخيرة. وغالبا ما ينظر إلى المرشحين الذين يتمتعون بخبرة عمل تزيد عن ثلاث سنوات على أساس كل حالة على حدة؛ قد يطلب من البعض أن يأخذ فصول إعداد لإعادة تعلم بعض التقنيات التعليمية. في حين أن بعض المؤسسات قد تطلب الأعمال التجارية أو تسويق درجة البكالوريوس، وكثير لا تحدد موضوع معين، أو قد تتطلب سوى عدد معين من وحدات التسويق ذات الصلة. والنتيجة غمات في كثير من الأحيان ليس شرطا.
تخصصات التسويق.
في حين أن الأساس العام في مواضيع التسويق الأساسية أمر ضروري، يجب على الماجستير الخاص في درجة التسويق أيضا تسمح لك الفرصة للتخصص في واحد أو أكثر من المجالات. اختيار واحد أو أكثر من الموضوعات التسويقية التي تتخصص سوف تساعدك على اكتساب المعرفة المتعمقة، والخبرة، أو تساعدك على الاقتراب من حقل ذات الصلة من خلال عدسة التسويق. في كلتا الحالتين، يجب أن تتركك معرفة متخصصك أكثر جاذبية لأرباب العمل وأكثر ثقة في قدراتك التسويقية. تتضمن بعض مواضيع التسويق الشائعة ما يلي:
إدارة التسويق الاستراتيجي.
وتشمل إدارة التسويق الاستراتيجي تعلم كيفية تنفيذ حملات التسويق على مستوى الإدارة. ستتعرف على كيفية استهداف الجماهير، وتحديد استراتيجية تسويق علامتك التجارية، وتحديد قنوات الوسائط المناسبة لتلك الجماهير والاستراتيجيات. سوف تحصل على فهم وظائف التسويق منفصلة وكيفية إدارتها، وفهم الاعتبارات التشغيلية والعلامة التجارية عبر مجموعة متنوعة من المجالات التسويقية والجماهير. سوف تحصل أيضا على فهم التسويق من منظور الإدارة العامة وكيفية تقييم نقدي مؤشرات الأداء الرئيسية التسويق (كبيس).
الاتصالات التسويقية.
يعد التعلم عن الاتصالات التسويقية أمرا مهما بالنسبة إلى المسوق المحترف - حيث يمكن أن يؤدي التواصل الجيد إلى زيادة حملاتك التسويقية ومساعدتك في تأمين علامتك التجارية في أذهان جمهورك المستهدف. على هذا النحو، سوف تعطيك هذه الوحدة تقدير بالغ الأهمية الاستراتيجية للاتصالات، وفهم شرائح المستهلكين، واستراتيجيات الاتصالات، وكيفية استهداف الجمهور المناسب عبر قنوات متعددة. سوف تتعلم عن مزايا وقيود مفاهيم الاتصالات التسويقية الرئيسية، وكيفية استخدام البيانات الثانوية في اتخاذ القرارات التسويق والاتصالات، وكيفية تقييم استراتيجيات الاتصالات التسويقية التي تستخدمها المنظمات المختلفة.
الرياضة والتسويق والترفيه.
الرياضة والترفيه ربما اثنين من أكبر وأسرع المجالات نموا في صناعة التسويق. سوف تتعلم كيفية خياطتك بشكل فعال مهاراتك ومعرفة التسويق للرياضة والترفيه الصناعات، جنبا إلى جنب مع التعلم عن التحديات والاحتمالات الفريدة المتاحة في مجال الرياضة والتسويق والترفيه. ربما ستتعلم كيفية تسويق المشجعين المخلصين والمحتملين، أو كيفية تقييم الأنواع المختلفة من المنتجات والعروض الترويجية التي قد تكون ذات صلة بمنطقة معينة. سوف تتعلم أيضا عن "مزيج التسويق الرياضي" - عنصر إضافي الذي ينضم إلى أربعة بس من التسويق.
سلوك المستهلك.
متخصص في سلوك المستهلك ينطوي على شحذ قدرتك على فهم علم النفس من العملاء، لتنفيذ التنميط المستهلك وتطوير وتحسين استراتيجيات التسويق من خلال هذه الأفكار. عليك دراسة التطورات الحالية في نهج لسلوك المستهلك وبيئة السوق والثقافة من خلال دراسات الحالة، وتعلم كيفية إنشاء وتقييم نتائج مشروع بحث المستهلك، وممارسة تحديد أنماط وعمليات سلوك المستهلك في سياقات الأعمال المعاصرة والدولية. وسيتم تعزيز دراستك من خلال التقييم النقدي لممارسات إدارة العملاء في المنظمات في مختلف القطاعات.
تسويق عالمي.
التسويق العالمي يأخذ مهارات التسويق الخاصة بك وتكييفها لاستيعاب أفضل نمو التجارة العالمية - المهنيين والتسويق الآن بحاجة إلى أن تكون أكثر وعيا من مختلف البيئات الدولية التي يعملون فيها، وكيفية استدعاء وفهم الأسواق العالمية، وكيفية دمج متزايد والمناطق والأسواق الناشئة إلى استراتيجية التسويق.
التسويق الرقمي ووسائل الإعلام الاجتماعية.
مزج تطوير شبكة الإنترنت، واستراتيجيات التطبيق وسلوك المستهلك والتسويق الرقمي ووسائل الإعلام الاجتماعية تغطي جميع جوانب التسويق الرقمي والإنترنت، بما في ذلك كيفية فهم وظائف منفصلة والتي لا حصر لها المرتبطة مواقع التسويق والاتصالات ودعم العملاء، وكيفية التسويق عبر الشبكات الاجتماعية، وكيفية فهم سلوك المستهلك استنادا إلى مجموعات البيانات على الإنترنت وغير متصل وكيفية إجراء اتصالات واحد على واحد بنجاح إلى العديد من أجهزة الاستقبال المختلفة. سوف تتعلم عن نظرية وممارسة التسويق الرقمي، جنبا إلى جنب مع تعلم استخدام الأدوات اللازمة لمساعدتك على اتخاذ قرار أفضل إذا ومتى وكيف لوضع وتنفيذ استراتيجية التسويق الرقمي.
مواضيع تسويقية أخرى.
وتشمل مواضيع التسويق الشعبية الأخرى: إدارة العلامة التجارية، واستدامة الأعمال، والتسويق بين الشركات التجارية، والعلاقات بين المشتري والمورد، وأخلاقيات المستهلك والتسويق، والإبداع في التسويق، وإدارة علاقات العملاء، والتسويق القائم على البيانات، والمهارات المالية للمسوقين، والابتكار والجديد وتطوير المنتجات، والاتصالات التسويقية المتكاملة، وتحليلات التسويق، ومهارات التفاوض، والأساليب الكمية للأعمال التجارية، وأساليب البحث والتسويق التجزئة، تسويق الخدمات، والبحوث الاستهلاكية التحويلية، وفهم المستهلكين والأسواق، وفهم C - جناح وفهم السوق.
التسويق الوظيفي.
مع درجة الماجستير في التسويق سوف تكون قادرة على متابعة العديد من الخيارات المهنية المختلفة، من الأوساط الأكاديمية إلى الأعمال التجارية. وتشمل بعض المهن المهنية التسويقية نموذجية:
مستشار التسويق.
بعد تخرجه من درجة الماجستير في التسويق، قد تقرر لدخول القوى العاملة كمستشار التسويق. مستشار التسويق هو خبير الصناعة الذي هو على بينة من التحديات التجارية والتجارية الحالية وقادرة على تقديم المشورة وتوجيه عدد من العملاء المختلفة على جميع احتياجاتهم التسويقية. كمستشار التسويق سوف تدير الحملات، والعمل مع أصحاب المصلحة الداخليين والخارجيين، وعلى الأرجح، وسوف تشكل جزءا من فريق من الاستشاريين الآخرين. وستختلف واجباتك اليومية، ومن المرجح أن تشمل تحليل البيانات، وكتابة التقارير والمقترحات، وإجراء المقابلات، ووضع الاستراتيجيات وإجراء بحوث السوق.
التسويق التنفيذي.
اعتمادا على حجم المنظمة، كمدير تنفيذي للتسويق سوف يطلب منك الإشراف على عبء عمل متنوع. وسيتضمن ذلك تطوير حملات تسويقية، والترويج لمنتج شركتك أو خدمتها أو فكرتها، وإجراء البحوث. المديرين التنفيذيين التسويق العمل بين مختلف الإدارات الصناعة، بما في ذلك التخطيط، والإعلان، والعلاقات العامة، وتطوير المنتجات، وتنظيم الحدث والتوزيع والرعاية والرعاية. هذا المسار الوظيفي التسويق تتطلب مهارات اتصال قوية ومعرفة راسخة من الشركة الخاصة بك. سيكون دورك هو دعم مدير التسويق والعمل عن كثب مع الزملاء الآخرين.
ادارة التسويق.
إذا كان لديك خبرة في الصناعة جنبا إلى جنب مع درجة الماجستير الخاص بك، قد تكون على استعداد لدور إدارة التسويق. في هذا الموقف عليك أن تكون مسؤولة عن أبحاث السوق، وتطوير المنتجات والعروض الترويجية، وربما يكون لديك الزملاء يعملون تحت لك. وتتميز أدوار إدارة التسويق بأدوار استشاري التسويق، باستثناء أنه كمدير سوف تكون مسؤولة عن نجاح شركة واحدة فقط، مما يسمح لك بالتورط حقا في عمل واحد أو مؤسسة واحدة فقط. يعمل مديري التسويق في مجموعة واسعة من الصناعات، بما في ذلك السلع الاستهلاكية سريعة الحركة والمنتجات الصناعية والخدمات والقطاع العام.
إدارة العلامات التجارية.
وظائف التسويق في إدارة العلامات التجارية هي كل شيء عن تطوير والحفاظ على العلامة التجارية القوية، سواء لأعمال تجارية أو منتج المستهلك. سوف تكون وظيفتك لضمان سلامة ومظهر العلامة التجارية الخاصة بك هو أفضل ما يمكن أن يكون، وهذا سوف ينطوي على الحفاظ على ما يصل إلى موعد مع اتجاهات السوق، وإجراء البحوث الاستهلاكية وكتابة التقارير والاستراتيجيات والمبادئ التوجيهية العلامة التجارية. كما مدير العلامة التجارية سوف تشرف على فريق من الموظفين، وتلبية العملاء الداخليين والخارجيين وتنظيم الأحداث لتعزيز العلامة التجارية الخاصة بك.
باحث السوق.
على الرغم من أن جميع وظائف التسويق تتطلب بعض مستوى من أبحاث السوق، وباعتبارها باحث السوق المتخصصة سوف تكرس الكثير من وقتك لجمع وتحليل البيانات والمعلومات لتقديم المشورة للعملاء و / أو الزملاء حول كيفية الحفاظ على وتوسيع حصتها في السوق في الشركة. إن المعلومات التي تقوم بجمعها وإنتاجها كباحث في السوق ستساعد شركتك أو عميلك على اتخاذ قرارات استراتيجية مستنيرة داخل السوق التي تستهدفها. إذا كان مقرها داخل شركة واحدة، سوف يتم جمع البيانات على آراء المستهلك / العملاء، والبحث في ما للاستثمار في، ما لتسويق المقبل وأفضل طريقة للتواصل ووضع العلامة التجارية أو المنتج. ومعظم الباحثين في السوق يعملون للوكالات، ومع ذلك، وهو ما يعني عادة المشاركة في عدد من المشاريع من مختلف المقاييس لكثير من العملاء.
وباعتبارك باحثا في السوق، فمن المحتمل أن تتخصص في البحث الكمي أو النوعي. وسيشمل البحث الكمي العمل مع الإحصاءات والنسب المئوية، في حين أن البحث النوعي سيشمل العمل مع الآراء واستخدام المنطق لاتخاذ قرار بشأن نهج السوق الخاص بك. قد يستغرق هذا الأخير سنوات لجمع البيانات، ولكن غالبا ما تستخدم للمساعدة في فهم البيانات الكمية بشكل أعمق.
المهارات الاساسية.
المهارات المشتركة المكتسبة من درجة التسويق الدراسات العليا ما يلي:
فهم صلب لجميع الموضوعات التسويقية والممارسات والمبادئ والنماذج والنظريات فهم الخبراء لقضايا التسويق التقليدية والحديثة والمخاوف معرفة متقدمة من استراتيجيات التسويق، بما في ذلك كيفية تطبيق وتكييفها عبر مجموعة واسعة من الأسواق فهم قوي لوظائف التسويق منفصلة و تأثيرها على بعضها البعض قدرة الخبراء على استخدام البرمجيات الإحصائية وغيرها من برامج التسويق القدرة على تحليل وتقييم التطورات في سلوك المستهلك والسوق (على الصعيدين المحلي والدولي) القدرة على العمل إلى موجز التسويق، بما في ذلك تلبية كل من المتطلبات المفاهيمية والتشغيلية القدرة على تحديد فرص التسويق الجديدة نظرة عامة على مبادئ الإدارة العامة والمخاوف والقضايا تعزيز مهارات البحث، والتي قد تكون مفيدة للمضي قدما في برنامج الدكتوراه القدرة على البحث وتقييم نقدي مؤشرات الأداء الرئيسية (كبيس) القدرة على تشخيص المشاكل بدقة وحلها خلاق القدرة على التواصل EFFE (في كل من السياقات الشفوية والمكتوبة) مهارات العرض الجيد، بما في ذلك القدرة على إقناع والتفاوض القدرة السلس على العمل في فريق، وقيادة فريق القدرة على التفكير استراتيجيا ونقديا ممتازة إدارة الوقت والمهارات التنظيمية القدرة على أن تكون النفس - القدرة الذاتية والنقد الذاتي لإجراء البحوث الاستهلاكية مهارات الحساب الجيد الوعي العام السياسي والثقافي والتجاري مهارات اللغة الأجنبية (إذا أخذ عنصر لغة أجنبية أو سنة في الخارج)
النشرة الإخبارية الشهرية.
اشترك في النشرة الإخبارية الشهرية لتلقي مقاطع فيديو منتظمة المحتوى مباشرة إلى بريدك الوارد.
الجامعات المتميزة في التسويق.
© قس كواكاريلي سيموندس ليميتد 1994 - 2018. جميع الحقوق محفوظة.
الدراسات العليا.
سوف التسويق الاستراتيجي الدولي توفر لك فهم مفصل لمبادئ التسويق المعاصرة والتقنيات والاتجاهات من منظور دولي لمساعدتك على التفكير بشكل مستقل واستراتيجي.
لماذا هذا البرنامج.
آدم سميث كلية إدارة الأعمال هو الثلاثي المعتمدة.
هيكل البرنامج.
سوف تأخذ تسعة الأساسية وثلاث دورات اختيارية، تليها أطروحة. يتم تسهيل انعكاس وتقييم وتقديم في كل مرحلة من خلال المحاكاة، ودراسات حالة الحياة الحقيقية والتحقيقات السيناريو. كما سيتم منحك الفرصة لمتابعة المشاريع داخل الشركة والقيام بأعمال استشارية والمشاركة في المحاكاة التجارية.
المقررات الأساسية.
سلوك المستهلك بيئة الأعمال العالمية الإدارة الاستراتيجية الدولية إدارة عبر الثقافات وإدارة المقارنة الاتصالات التسويقية التسويق الأخلاق والمجتمع بحوث التسويق الخدمات التسويق إدارة التسويق الاستراتيجي.
قد تشمل الدورات الاختيارية.
تسويق الصادرات استراتيجية التسويق الإلكتروني إدارة العلامات التجارية الدولية تخطيط التسويق واتخاذ القرارات تسويق التجزئة إدارة المبيعات والتقنيات الاستشارات التسويقية الاستراتيجية.
تغيير البرنامج أو التوقف عنه.
تسعى جامعة غلاسكو لتشغيل جميع البرامج كما هو معلن. ولكن في الظروف الاستثنائية، يجوز للجامعة سحب أو تغيير البرنامج. لمزيد من المعلومات، يرجى الاطلاع على: البيانات القانونية: إخلاء المسؤولية.
الآفاق المهنية.
الخريجين يذهبون إلى العمل في أدوار التسويق في الشركات الصغيرة والكبيرة في جميع أنحاء العالم، لا سيما في الوظائف المتعلقة بإدارة العلامات التجارية، والإعلان والعلاقات العامة، وأبحاث التسويق، والاستشارات التسويقية، وظائف مرتبطة التسويق التقليدية أو الرقمية. لدينا مهنة مخصصة وفريق التوظيف التي توفر 1-2-1 الدعم والمشورة، وورش العمل الجماعية، الأحداث صاحب العمل في الحرم الجامعي وفرص التواصل على مدار العام لمساعدتك في آفاق حياتك المهنية.
شروط القبول.
2.1 درجة مرتبة الشرف أو غير المكافئ في المملكة المتحدة في مجال الأعمال والإدارة والتسويق أو التجارة، أو درجة العلوم الاجتماعية ذات الصلة. يجب أن تحتوي درجتك على ما لا يقل عن 25٪ من الاعتمادات الجامعية في التسويق أو الإدارة أو التسويق & أمب؛ اقتصاديات. هذا هو درجة متخصصة للطلاب مع خلفية في مجال الدراسة ذات الصلة. ينصح أولئك الذين ليس لديهم مثل هذه الخلفية الذين يرغبون في مواصلة دراسات أخرى في مجال التسويق و / أو نمو الأعمال التجارية لطلب للحصول على ماجستير إدارة مع المؤسسة & أمب؛ ازدهار العمل.
يجب على الطلاب الدوليين ذوي المؤهلات الأكاديمية أقل من تلك المطلوبة الاتصال بمؤسستنا الشريكة، كلية غلاسكو الدولية، التي تقدم مجموعة من الدورات ما قبل الماجستير.
متطلبات اللغة الإنجليزية.
للمتقدمين الذين لغتهم الأولى ليست الإنجليزية، وجامعة يحدد الحد الأدنى من مستوى إجادة اللغة الإنجليزية.
نظام اختبار اللغة الإنجليزية الدولي (إيلتس) الوحدة الأكاديمية (وليس التدريب العام):
النتيجة الإجمالية 6.5 اثنين من الاختبارات الفرعية لا تقل عن 6.5، لا الاختبار الفرعي أقل من 6.0 أو ما يعادلها عشرات في مؤهل آخر معترف به:
مؤهلات اللغة الإنجليزية المكافئة المشتركة.
جميع الاختبارات الإنجليزية المذكورة مقبولة لقبول كل من المنزل / الاتحاد الأوروبي والطلاب الدوليين لهذا البرنامج:
إيبتوفل: 90؛ لا اختبار فرعي أقل من: القراءة: 20 الاستماع: 19 التحدث: 19 الكتابة: 23 ساي (شهادة كامبريدج من اللغة الإنجليزية المتقدمة): 176 عموما؛ أي اختبار فرعي أقل من 169 كب (شهادة كامبردج الكفاءة في اللغة الإنجليزية): 176 عموما؛ أي اختبار فرعي أقل من 169 بت أكاديميك (بيرسون اختبار اللغة الإنجليزية، اختبار أكاديمي): 60؛ لا اختبار فرعي أقل من 59 كلية ترينيتي لندن مهارات متكاملة باللغة الإنجليزية: إيسي في التميز مع التميز في جميع الاختبارات الفرعية.
وبالنسبة للطلاب الدوليين، أكدت وزارة الداخلية أن الجامعة يمكن أن تختار استخدام هذه الاختبارات لجعل تقييمها الخاص لقدرة اللغة الإنجليزية للحصول على طلبات التأشيرة لبرامج مستوى درجة. الجامعة أيضا قادرة على قبول اختبار إيلتس (وحدة الأكاديمية) من أي من مراكز اختبار إيلتس 1000 من جميع أنحاء العالم، ونحن لا تتطلب اختبار أوكفي إيلتس معين لبرامج مستوى درجة. لذلك نحن لا تزال تقبل أي من الاختبارات الإنجليزية المدرجة للقبول في هذا البرنامج.
جامعة غلاسكو تقبل الأدلة على مستوى اللغة المطلوبة من دورات اللغة الإنجليزية للدراسة الأكاديمية دورات ما قبل الدورة. وننظر أيضا في دورات أخرى قبل الدورات المعتمدة من قبل برنامج بالياب:
ماذا أفعل إذا.
مؤهلات لغتي أقل من المتطلبات؟
وحدة اللغة الإنجليزية للدراسة الأكاديمية للجامعة تقدم مجموعة من الدورات ما قبل الدورة لتجلب لك ما يصل الى مستوى الدخول. وقد تم اعتماد الدورة من قبل بالاب، الجمعية المهنية في المملكة المتحدة للتعليم اللغة الإنجليزية الأكاديمية. انظر الروابط.
لم يتم سرد مؤهلات لغتي هنا؟
يرجى الاتصال بمكتب التوظيف والمكتب الدولي: pgadmissions@glasgow. ac. uk.
لمزيد من المعلومات حول متطلبات اللغة الإنجليزية، يرجى الاتصال بمكتب التوظيف والمكتب الدولي: pgadmissions@glasgow. ac. uk.
الرسوم والتمويل.
تخضع الرسوم للتغيير وللتوجيه فقط.
يطلب من المتقدمين الدوليين (من خارج الاتحاد الأوروبي) لدفع وديعة والجنيه؛ 2000 عندما يتم تقديم عرض.
شروط الودائع والشروط.
وتحتاج الجامعة إلى إيداع تدفع من قبل المتقدمين الدوليين (خارج الاتحاد الأوروبي) في الحصول على عرض لهذه البرامج والذين يحتاجون إلى شهادة القبول للدراسات (كاس) من الجامعة من أجل أن يتمكنوا من التقدم بطلب للحصول على تأشيرة طالب. وهذا مطلوب حيث يكون البرنامج تنافسية والودائع المطلوبة من أجل إثبات التزامكم لحضور البرنامج إذا كنت تلبية جميع شروط العرض الخاص بك.
إذا قدمت عرضا لهذا البرنامج، ستكتب الجامعة لك وتطلب وديعة بمعلومات عن كيفية دفع مبلغ الإيداع الخاص بك والموعد النهائي لتقديم دفعة الإيداع. يرجى ملاحظة أنه إذا كنت غير قادر على دفع وديعة لأنك تخطط لتمويل دراستك من خلال الراعي المالي الرسمي ثم يجب عليك تحميل نسخة من طلب المنح الدراسية أو خطاب جائزة إلى طلبك بحلول الموعد النهائي.
سيتم تطبيق الإرشادات التالية عند تحديد ما إذا كان سيتم رد مبلغ الإيداع أم لا. حيث يتم رد مبلغ التأمين، سيتم خصم 10٪ رسوم المناولة.
الودائع سيتم ردها لمقدمي الطلبات في ظل الظروف التالية:
حيث الجامعة غير قادرة على تقديم لكم مكان. حيث يكون لدى مقدم الطلب ظروف شخصية مثل المرض أو الوفاة أو حالات أسرية أخرى حالت دون وصولهم إلى المملكة المتحدة. قد يطلب منك إثبات طبي أو غير ذلك. يمكن لمقدم الطلب أن يثبت أنهم تقدموا بطلب للحصول على تأشيرة لحضور جامعة غلاسكو، ولكن تم رفض فيزا. يجب أن يكون مقدم الطلب قد أظهر & لسو؛ نية حقيقية 'للدراسة في جامعة غلاسكو ولكن لم يتمكن من الحصول على تأشيرة دخولهم. لا یستوفي مقدم الطلب شروط العرض الخاصة بھ: قد یکون ذلك متطلبات أکادیمیة أو اختبار اللغة. يجب تحميل أدلة مرضية على طلب الطالب عبر الإنترنت لإثبات عدم استيفاء شروط العرض (لاحظ أن المتقدمين الذين لا يستوفون شرط اللغة في عرضهم يجب أن يبذلوا محاولة معقولة لتلبية هذا، أي يجب عليهم تقديم وهو اختبار اللغة التي تم اتخاذها بعد تاريخ دفع الوديعة).
الودائع لن يتم ردها لمقدمي الطلبات في الحالات التالية:
یقرر مقدم الطلب الانتقال إلی مؤسسة أخرى. لا يمكن الإفراج عن مقدم الطلب من العمل للدراسة في جامعة غلاسكو. لا يقوم مقدم الطلب بإرسال الوثائق المكتملة كما هو مطلوب في حالة العرض: قد يكون ذلك مطلوبا لإثبات عدم استيفاء العرض لشروط الاختبار الأكاديمي أو اللغوي - عدم الرد على طلبات الحصول على هذه المعلومات لن يؤدي إلى رد الأموال . لم يحصل مقدم الطلب على تمويل لحضور جامعة غلاسكو: قد يكون هذا نتيجة لعدم نجاحه في طلبات الحصول على المنح الدراسية، أو ببساطة عدم وجود أموال كافية في البنك في وقت طلب التأشيرة. سيتم تطبيق هذا الشرط ما لم يكن من الممكن إثبات وجود ظروف مخففة واضحة أدت إلى تغيير كبير في موقف مقدم الطلب منذ وقت تقديم الطلب. قرر مقدم الطلب تأجيل & نداش؛ في هذه الحالة سوف تحتفظ الجامعة الودائع والائتمان ضد حساب مقدم الطلب لتأمين مكانهم للسنة التالية من الدخول.
يجب تقديم طلبات رد الأموال في غضون 60 يوما من تاريخ بدء البرنامج المذكور في خطاب العرض الخاص بك: الطلبات المقدمة بعد هذا التاريخ سوف تخضع لتقدير.
رسوم اضافية.
رسوم إعادة تقييم أطروحة (برنامج بغت): 315 £ تقديم أطروحة بعد انقضاء الموعد النهائي: 250 £ التسجيل / الامتحان فقط رسوم: 150 £ رسوم المجلس العام: 50 £.
فرص التمويل.
جامعة نانجينغ عادي.
الجامعة إذا قدمت جائزة & # 163؛ 1000 لأول 100 الطلاب الذين يقبلون عرضهم من مكان على واحد من آدم سميث كلية إدارة الأعمال الدراسات العليا تدرس برامج الماجستير. & # 160؛ وستكون الجائزة بعد الانتهاء من التسجيل.
تشانغ جامعة الخصم.
تقدم جامعة غلاسكو خصم 20٪ لخريجي تشانغ آن الذين أكملوا برنامج إعداد الماجستير الذي تديره أويك والجامعة المضيفة لهم.
جامعة هواتشونغ للعلوم والتكنولوجيا.
تقدم جامعة غلاسكو خصم 20٪ لجامعة هواتشونغ من خريجي العلوم والتكنولوجيا الذين أكملوا برنامج إعداد الماجستير الذي تديره أويك والجامعة المضيفة لها.
جامعة غلاسكو / غلاسكو جائزة الإنجاز الكلية الدولية.
وبالتعاون مع مؤسسة الخليج لالستثمار، يسرنا أن نكافئ الطلبة األفضل أداء الذين ينهيون الدورة التأسيسية أو ما قبل الماجستير مع درجات ممتازة وحضور. يتم منح هذا المبلغ كخصم واحد من الرسوم الدراسية ل & # 163؛ 3،000.
جامعة القيادة الدولية للمنح الدراسية.
جامعة غلاسكو & # 160؛ لديها & # 160؛ 10 & # 160؛ المنح الدراسية الدولية المتاحة للطلاب الدوليين (غير الأوروبيين) ابتداء من الدراسات العليا تدرس برنامج الماجستير في أي تخصص في سبتمبر 2018. تمنح المنح الدراسية كرسوم دراسية خصم من & # 163؛ 10،000.
خصم الخريجين.
تقدم الجامعة خصم 10٪ على جميع الدراسات العليا والبحوث الدراسات العليا الماجستير تدرس برامج لخريجيها. وهذا يشمل خريجي جامعة غلاسكو وأولئك الذين أكملوا برنامج الدراسة في الخارج أو برنامج ايراسموس & # 160؛ في جامعة غلاسكو. ينطبق الخصم على جميع البرامج بدوام كامل أو بدوام جزئي أو عبر الإنترنت.
المنح الدراسية المذكورة أعلاه محددة لهذا البرنامج. لمزيد من فرص التمويل البحث في قاعدة بيانات المنح الدراسية.
كيفية تقديم الطلب.
نطلب منك أن تطبق على الانترنت للحصول على درجة علمية تدرس. نظامنا يسمح لك لملء استمارة الطلب القياسية على الانترنت وتقديم هذا إلى الجامعة في غضون 42 يوما من بدء التطبيق الخاص بك.
تحتاج إلى قراءة دليل لتطبيق عبر الإنترنت قبل بدء التطبيق الخاص بك. وسوف تضمن أنك على استعداد للمضي قدما، فضلا عن الإجابة على العديد من الأسئلة الشائعة حول هذه العملية.
دليل لتطبيق عبر الإنترنت.
هل يجب أن أتقدم بطلب للحصول على شهادة علمية؟
نعم فعلا. لتقديم طلب للحصول على درجة علمية تدرس يجب عليك تقديم طلب عبر الإنترنت. لا يمكننا قبول طلبك بأي وسيلة أخرى غير الإنترنت.
هل أحتاج إلى إكمال الطلب وإرساله في جلسة واحدة؟
لا. لديك 42 يوما لتقديم طلبك بمجرد بدء العملية. يمكنك حفظ والعودة إلى التطبيق الخاص بك عدة مرات كما كنت ترغب في تحديث المعلومات، أقسام كاملة أو تحميل وثائق إضافية مثل النص النهائي أو اختبار اللغة الخاصة بك.
ما هي الوثائق التي أحتاج إلى تقديمها لتقديم طلب؟
بالإضافة إلى استكمال طلبك عبر الإنترنت بشكل كامل، من الضروري تقديم المستندات التالية:
نسخة (أو نسخ) شهادة الشهادة الرسمية الخاصة بك (إذا كنت قد أكملت شهادتك) نسخة (أو نسخ) من محاضرك الأكاديمية الرسمية، مع عرض التفاصيل الكاملة للموضوعات المدروسة والدرجات / العلامات التي تم الحصول عليها الرسمية الترجمة (الإنجليزية) للشهادة (الشهادات) والنص (الحروف) رسالتان مرجعيتان مؤيدتان على ورقة موجهة دليلا على قدرتك على اللغة الإنجليزية (إذا كانت لغتك الأولى ليست الإنجليزية) أي مستندات إضافية مطلوبة لهذا البرنامج (انظر متطلبات الدخول لهذا البرنامج) نسخة من صفحة صور جواز سفرك (طلاب من خارج الاتحاد الأوروبي فقط)
إذا لم يكن لديك كل هذه الوثائق في وقت تقديم الطلب الخاص بك، فإنه لا يزال من الممكن تقديم طلب وتقديم أي وثائق أخرى في وقت لاحق، طالما كنت تشمل النص الحالي الكامل (والترجمة الإنجليزية إذا مطلوب) مع التطبيق الخاص بك. راجع & لسو؛ مراجعك، النصوص والمؤهلات الإنجليزية & [رسقوو]؛ أقسام من الأسئلة المتداولة لدينا لمزيد من المعلومات.
هل يجب تقديم المستندات المؤيدة عبر الإنترنت؟
نعم، حيثما أمكن، يرجى تحميل المستندات الداعمة مع طلبك.
كيف يمكنني تقديم المراجع الخاصة بي؟
يجب عليك إما تحميل المراجع المطلوبة إلى طلبك عبر الإنترنت أو اطلب من الحكام إرسال المراجع إلى الجامعة حيث أننا لا نتصل بالحكام مباشرة. هناك طريقتان رئيسيتان يمكنك من خاللهما تقديم المراجع: يمكنك إما تحميل مراجع على الورق الموجه عند تقديم طلب باستخدام التطبيق عبر اإلنترنت) أو من خالل الخدمة الذاتية لمقدم الطلب بعد تقديم طلبك (أو يمكنك أن تطلب من الحكم الخاص بك البريد الإلكتروني إشارة مباشرة إلى pgadmissions@glasgow. ac. uk. راجع قسم "المراجع الخاصة بك، النصوص والمؤهلات الإنجليزية" من الأسئلة الشائعة للحصول على مزيد من المعلومات.
ماذا لو لم أتمكن من إرسال جميع المستندات المؤيدة عبر الإنترنت؟
إذا لم تتمكن من تحميل نسخة إلكترونية من مستند وتحتاج إلى إرسالها بالبريد، يرجى إرفاق ورقة غلاف لها تتضمن اسمك، والبرنامج الذي تتقدم بطلب للحصول عليه، ورقمك المرجعي للتطبيق.
يمكنك إرسالها إلى:
71 سوثبارك أفينو.
هل يمكنني إرسال المستندات المؤيدة إلي عبر البريد الإلكتروني؟
لا. لا يمكننا قبول إرسال البريد الإلكتروني للمستندات الداعمة.
ما متطلبات الدخول التي يجب أن أتقابل بها قبل التقديم؟ أين يمكنني العثور عليها؟
يجب عليك التحقق من أنك قد اجتمعت (أو من المحتمل أن يكون قد اجتمع قبل بدء البرنامج) متطلبات الدخول الفردية لبرنامج درجة كنت التقدم بطلب للحصول على. يمكن العثور على هذه المعلومات في متطلبات الدخول & لوت؛ & رسكو؛ في كل صفحة برنامج على حدة، مثل الصفحة التي تشاهدها الآن.
ما هي متطلبات اللغة الإنجليزية التي يجب أن أتقابل بها قبل التقديم؟ أين يمكنني العثور عليها؟
إذا كنت طالبا دوليا، يجب عليك أيضا التحقق من أنك قد استوفت متطلبات اللغة الإنجليزية الخاصة بالبرنامج الذي تتقدم بطلب للحصول عليه. ويمكن أيضا العثور على هذه العناصر في & لوت؛ متطلبات الدخول & [رسقوو]؛ علامة التبويب لكل برنامج معين.
يرجى الاطلاع على الأسئلة المتداولة للحصول على مزيد من المعلومات حول التقدم بطلب للحصول على برنامج تدرس الدراسات العليا.
ملاحظات إرشادية لاستخدام التطبيق عبر الإنترنت.
وتهدف هذه الملاحظات لمساعدتك على إكمال استمارة الطلب عبر الإنترنت بدقة، وتتوفر أيضا ضمن قسم المساعدة في نموذج الطلب عبر الإنترنت. إذا واجهت أي صعوبات في الوصول إلى التطبيق عبر الإنترنت ثم يجب عليك زيارة صفحة استكشاف الأخطاء وإصلاحها / الأسئلة الشائعة التطبيق.
Name and Date of birth: must appear exactly as they do on your passport. Please take time to check the spelling and lay-out. Contact Details : Correspondence address. All contact relevant to your application will be sent to this address including the offer letter(s). If your address changes, please contact us as soon as possible. Choice of course : Please select carefully the course you want to study. As your application will be sent to the admissions committee for each course you select it is important to consider at this stage why you are interested in the course and that it is reflected in your application. Proposed date of entry: Please state your preferred start date including the month and the year. Taught masters degrees tend to begin in September. Research degrees may start in any month. Education and Qualifications : Please complete this section as fully as possible indicating any relevant Higher Education qualifications starting with the most recent. Complete the name of the Institution (s) as it appears on the degree certificate or transcript. English Language Proficiency : Please state the date of any English language test taken (or to be taken) and the award date (or expected award date if known). Employment and Experience : Please complete this section as fully as possible with all employments relevant to your course. Additional details may be attached in your personal statement/proposal where appropriate. References : Please provide the names and contact details of two academic references. Where applicable one of these references may be from your current employer. References should be completed on letter headed paper and uploaded on to your application.
Application deadlines.
International applications (non-EU) deadline.
As there is extremely high demand for places on this degree programme, the University has established a three phased application process which recognises that different geographical areas complete and submit their applications at different times of the year. This process aims to ensure fairness and equity to applicants from all geographies.
The following details the key dates for international application submission, for entry to the University in September 2018:
Application phase 1 deadline : 15 December 2017: All international applications submitted before 15 December 2017 will be reviewed and processed normally with no priority given to any geographic region. Application phase 2 deadline: 31 March 2018: Between 16 December 2017 and 31 March 2018 , priority will be given to applications which come from geographic areas which have been unable to submit applications before that point. Application phase 3: Applications post-31 March 2018: A limited number of places will be held back for geographic areas who have not been able to submit their application prior to the 31 March deadline.
UK and EU Application Deadline.
25 August 2018.
Classes start September 2018 and you may be expected to attend induction sessions the week before.
Application fee.
A fee of £25 per application must be paid by all applicants to this programme. The application fee will be requested when you apply online and it can be paid using your credit or debit bank card.
الأحكام والشروط.
The application fee is non-refundable so it is important that you check any specific entry requirements for the programme. If you are applying with qualifications from outside the UK then you should check the postgraduate taught entry requirements for your country: see International students: In your country.
Applicants who are sponsored may have the application fee waived at the point of applying online. However if the sponsorship status changes before the student registers with the University and the student is self-funding the University reserves the right to invoice the student for the initial application fee.
More information about this programme.
Postgraduate events.
Open Days, information sessions, campus tours, events near you.
Postgraduate prospectus 2018.
Related programmes.
إدارة.
روابط ذات علاقة.
جامعة غلاسكو هي جمعية خيرية اسكتلندية مسجلة: رقم التسجيل SC004401.
What is International Marketing?
Introduction to International Marketing.
International marketing is simply the application of marketing principles to more than one country. However, there is a crossover between what is commonly expressed as international marketing and global marketing , which is a similar term. For the purposes of this lesson on international marketing and those that follow it, international marketing and global marketing are interchangeable.
Note: Keegan’s definition is typical of those that see international marketing a one stage of an internationalisation process.
What is Global Marketing?
“Global marketing refers to marketing activities coordinated and integrated across multiple country markets.”
Note: Jonny K. Johansson defines global marketing as a bigger brother to international marketing i. e. more of an extension.
ومثل ؛. . . The result is a global approach to international marketing. Rather than focusing on country markets, that is, the differences due to the physical location of customers groups, managers concentrate on product markets, that is, groups of customers seeking shared benefits or to be served with the same technology, emphasizing their similarities regardless of geographic areas in which they are located. & # 8220؛
Muhlbacher, Helmuth, and Dahringer (2006)
Note: Muhlbacher et al delineate international marketing (adapted) and global marketing (standardised).
"Global/transnational marketing focuses upon leveraging a company’s assets, experience and products globally and upon adapting to what is truly unique and different in each country. & # 8220؛
Note: Keegan takes a strategic, corporate overview to define the transnational nature of global marketing.
So, as with many other elements of marketing, there is no single definition of international marketing, and there could be some confusion about where international marketing begins and global marketing ends. These lessons will assume that both terms are interchangeable, and will define international marketing as follows:
International marketing is simply the application of marketing principles to more than one country.
فهرس.
Doole, I. and Lowe, R. (2001), International Marketing Strategy – Analysis, Development and Implementation, Thomson Learning, 3rd Ed.
Johansson, J. K. (2000), Global Marketing – Foreign Entry, Local Marketing, and Global Management, Johansson, International Edition.
Cateora, P. R., and Ghauri, P. N. (1999), International Marketing, McGraw-Hill Publishing Company, European Edition.
Muhlbacher, H., Helmuth, L. and Dahringer, L. (2006), International Marketing – A Global Perspective, Thomson, 3rd Ed.
Keegan, W. J., (2002), Global Marketing Management, Prentice Hall, 7th Ed.
The intersection is the result of the process of internationalisation. Many American and European authors see international marketing as a simple extension of exporting, whereby the marketing mix is simply adapted in some way to take into account differences in consumers and segments. It then follows that global marketing takes a more standardised approach to world markets and focuses upon sameness, in other words the similarities in consumers and segments. So let’s take a look at some generally accepted definitions.
What is International Marketing?
"At its simplest level, international marketing involves the firm in making one or more marketing mix decisions across national boundaries. At its most complex level, it involves the firm in establishing manufacturing facilities overseas and coordinating marketing strategies across the globe.”
Doole and Lowe (2001).
Note: Doole and Lowe differentiate between international marketing (simple mix changes) and global marketing (more complex and extensive).
"International Marketing is the performance of business activities that direct the flow of a company’s goods and services to consumers or users in more than one nation for a profit. & # 8220؛
Cateora and Ghauri (1999)
Note: Cateora and Ghauri consider international marketing in the absence of global marketing.
"International marketing is the application of marketing orientation and marketing capabilities to international business. & # 8220؛
Muhlbacher, Helmuth, and Dahringer (2006)
Note: Muhlbacher et al consider international marketing in relation to marketing orientation and competences (see also Global Marketing).
"The international market goes beyond the export marketer and becomes more involved in the marketing environment in the countries in which it is doing business. & # 8220؛
نشرت من قبل.
Tim Friesner.
Marketing Teacher designs and delivers online marketing courses, training and resources for marketing learners, teachers and professionals.
Masters Programs in International Marketing.
Compare 13 Masters Programs in International Marketing.
Fully aware of today's globalized economy, International Marketers are adept at communicating key information about valuable products and services to a wide audience, which spans not only the traditional market demographics, but geographical and political borders as well. Graduates from Masters in International Marketing programs have a diversified skill set making then highly competitive candidates for jobs in executive management or administration for top International Marketing firms, consultancies or multinational corporations and organizations. Foundational Marketing courses in consumer behavior, branding, organizational management, and psychology, among others, are combined with specialized skills training in cross cultural awareness and communication.
Master in International Marketing degree programs are offered at business schools all over the world, in the UK, Lithuania, Norway, Spain, Switzerland, Sweden, the USA and more. Most universities and business schools require that applicants to a Masters in International Marketing program hold a Bachelors degree, preferably in a related subject. Master in International Marketing degree programs generally last for two years, though this may vary depending on the study mode and elective courses chosen.
To learn more about how you can take the next step toward a rewarding career in global business and marketing, simply scroll down and click to read more about featured Masters in International Marketing programs, today!
13 Results in International Marketing.
13 Results in International Marketing Filter.
International Marketing.
Master Degrees.
دراسات الماجستير.
موقعك.
Study type.
Study type.
Master of International Marketing (MIM)
Hult International Business School.
As companies look to differentiate their offerings in a global marketplace, Hult’s one-year Master of International Marketing degree equips you with the strategic and executional marketing skills needed to stand out. [+]
Get equipped with the marketing skills you need to stand out in a global marketplace.
As companies look to differentiate their offerings in a global marketplace, Hult’s one-year Master of International Marketing degree equips you with the strategic and executional marketing skills needed to stand out.
Start your Master of International Marketing in Boston or London, then choose to explore any other two campuses as part of Hult's unique Global Campus Rotation.
Your Master of International Marketing at a glance.
Who is this program for?
Candidates who have recently graduated from university or college, as well as individuals with up to three years of work experience who want to launch a career in marketing. [-]
Master in Foreign Trade & International Marketing.
INSA Business, Marketing & Communication School.
This degree program focuses on the practical aspects of global markets to teach students the skills applicable to international trade, importing and exporting, international product marketing and global supply chain management. [+]
This degree program focuses on the practical aspects of global markets to teach students the skills applicable to international trade, importing and exporting, international product marketing and global supply chain management.
Objectives Gain knowledge necessary to become an expert in global markets operations. Find out everything about the organization of export departments within a company’s structure, as well as a sound understanding of principles and techniques of marketing. Be able to effectively design and carry out strategic marketing campaigns and succeed on an international level. استهداف.
a) Graduates and professionals who wish to expand their employment horizons. b) Experienced professionals who want to take on new tasks and responsibilities. c) Companies seeking staff training. d) Graduates in Vocational Training and Higher Education in area business seeking practical preparation to enter the workforce. [-]
Master in International Marketing.
Mälardalen University.
The programme provides students with an understanding of management and strategy in international marketing, as well as different kinds of marketing. [+]
Master in International Marketing.
In today’s globalised world we have to consider that few – if any – companies are purely local or even national, and we cannot disregard the impact of foreign competitors and markets.
International trade could be a way of creating wealth in developing countries, as well as reducing tension by creating a win-win situation for those involved. But marketing is just a tool; it is the user who decides what it is to be used for. To make this choice, you need an under - standing of the surrounding organisation as well as what international marketing is, how it can be used, and how it impacts on society as a whole.
The International Marketing programme provides students not only with the theoretical knowledge of international marketing and business but also helps to develop the skills needed for successful collaboration within and between multinational groups. [-]
Master's Programme in International Marketing Management, MIMM.
Lappeenranta University of Technology.
In this master's programme you will study courses about consumer attitudes to products and businesses and consumer behaviour in a rapidly changing world. Through these courses you will develop a more creative, flexible and customer-focused approach. Your studies will be concentrated on strategic marketing, international business, and technology management, which carry strong career-building potential. [+]
Companies nowadays cannot just concentrate on domestic markets if they want to remain competitive. International marketing allows marketing managers to look for growing target markets and product opportunities overseas.
Today, the marketplace has expanded in a global nature. For companies to continue to grow successfully, marketing managers have to constantly to look for overseas opportunities to increase its market share. In this master's programme you will study courses about consumer attitudes to products and businesses and consumer behaviour in a rapidly changing world. Through these courses you will develop a more creative, flexible and customer-focused approach. Your studies will be concentrated on strategic marketing, international business, and technology management, which carry strong career-building potential. [-]
International Master in Marketing - Bilingual.
EADA Business School Barcelona.
This programme aims to boost your professional opportunities in the field of marketing, whether you aim to take your first steps in the profession or to accelerate your early career progression. [+]
Master in International Marketing.
Jönköping University.
Increase your understanding of the future marketing needs of global companies in an international setting. [+]
International Marketing is a program that develops your ability to address contemporary marketing challenges. Issues such as digitalization, globalization and the rapid rate of change highlight the importance of an international setting and make renewal a central theme.
This program, with its international setting and focus on renewal, is a great choice for those wanting to better understand and meet the international marketing needs of current and future organizations. The program emphasizes practice through course activities with corporate interaction combined with theoretical depth. [-]
Master of Marketing France-Australia Dual Degree.
IPAG Business School.
Each of the Newcastle master’s programmes incorporates a special focus on the Asia-Pacific markets and their importance in the global business environment. These three masters are designed for students who have graduated from a broad spectrum of business programmes and who wish to upgrade and update their knowledge and skills for the new global business world. [+]
This valued partnership between Ipag Business School and the University of Newcastle enables students to pursue a double degree in one of three areas:
Master of Business, Master of Marketing, Master of Human Resource Management.
Each of the Newcastle master’s programmes incorporates a special focus on the Asia-Pacific markets and their importance in the global business environment. These three masters are designed for students who have graduated from a broad spectrum of business programmes and who wish to upgrade and update their knowledge and skills for the new global business world. Students will develop strategic management competencies in the main decision-making areas of their programme and examine new issues in the modern business environment. [-]
Master in International Marketing Management.
GEMA Business School.
The Master is tailored for those that want to obtain an International Marketing specialization, starting from Marketing Fundamentals to International Marketing, Digital Business and Social Media Communication. The Program goals will touch on various types of learning: fostering attitudes and values, developing competency in performance, and acquiring information and concepts. [+]
The Master Program in International Marketing Management is designed and promoted by GEMA Business School as an international version of its Marketing Management program.
The Master is tailored for those that want to obtain an International Marketing specialization, starting from Marketing Fundamentals to International Marketing, Digital Business and Social Media Communication. The Program goals will touch on various types of learning: fostering attitudes and values, developing competency in performance, and acquiring information and concepts.
The participants will develop skills and competencies in critical elements of strategy: business (marketing, marketing research, sustainability, social media communication, etc.) planning, leadership, innovation, design thinking, emotional intelligence, and ethics. [-]
Master Trilingual International Affairs - International Marketing Courses, Communication And Negotiation.
Universit & [إكت]؛ Catholique de Lille.
Namely achieving an international market research; Design a product with a view of a world market; Formulate and implement an internationalization strategy; Manage and direct internal and external corporate communications; Develop communication strategy in an enterprise; Ability to manage a travel agency specialized in luxury tourism; Being able to design tourist products on demand; Provide managerial duties in the luxury hotel. [+]
Namely achieving an international market research; Design a product with a view of a world market; Formulate and implement an internationalization strategy; Manage and direct internal and external corporate communications; Develop communication strategy in an enterprise; Ability to manage a travel agency specialized in luxury tourism; Being able to design tourist products on demand; Provide managerial duties in the luxury hotel.
Skills and know-how taught.
In the first year of the Master, a working 3-month internship allows students to explore the fields of marketing, communication, international trade and tourism. In the second year of the Master training period of 6 months.
Master in Export Management.
GEMA Business School.
With more than 400 billion euros of goods exported yearly, Italy is one of the largest manufacturing and exporting country in the world (more than 3% of total world exports). Nevertheless, its real exporting potential is waiting to be fully developed. At present Italy has many exporters but they are often too small, operate in a restricted number of markets usually too close to home and export only a few lines of products. [+]
Italy is a country with scarce natural resources and therefore its living standard is highly dependent on its ability to sell high value manufactured products and services abroad.
With more than 400 billion euros of goods exported yearly, Italy is one of the largest manufacturing and exporting country in the world (more than 3% of total world exports). Nevertheless, its real exporting potential is waiting to be fully developed.
At present Italy has many exporters but they are often too small, operate in a restricted number of markets usually too close to home and export only a few lines of products.
The Master Program in International Export Management is designed and promoted by GEMA Business School and is a modular postgraduate program designed to train a new generation of Export managers and International marketing managers, able to drive companies and businesses to expand their market shares in international markets by. [-]
Master in Management in International Marketing.
Peoples’ Friendship University of Russia.
The Master’s program "International Marketing" was introduced at the Economic Faculty in 2008. After establishing the Chair of Marketing in 2009 the Program was significantly refined and updated: its practical value was increased, the possibility of international education in the partner universities was added. [+]
Master in Management in International Marketing.
Period of studies: 2 years ECTS credits: 120 Language: English.
The Master’s program "International Marketing" was introduced at the Economic Faculty in 2008. After establishing the Chair of Marketing in 2009 the Program was significantly refined and updated: its practical value was increased, the possibility of international education in the partner universities was added. Successful graduation leads to a state diploma awarding master's degree.
The main purpose of the master's program is to train highly skilled, senior staff of companies in the field of marketing and staff.
Within the program students will study under the supervision in accordance with their individual educational plan and will get knowledge of actual topics in the international marketing. They will explore the main causes of the most pressing problems, will acquire quantitative analytical techniques, methods of strategic market and investment planning, as well as will learn international legal, social and other issues, arising in the process of economic management. [-]
Master in International Marketing and Sales Management.
Objectives: Gain the necessary knowledge and training in the field of international marketing and sales management in order to develop successful careers as sales and marketing professionals in [+]
Master in International Marketing and Sales Management.
Objectives: Gain the necessary knowledge and training in the field of international marketing and sales management in order to develop successful careers as sales and marketing professionals in today´s international business environment.
Official EEES postgraduate degree offering 60 ECTS.
60 ECTS credits distributed over the Master duration, of which 27 correspond to core/compulsory courses, 24 to electives, and 9 to the final project/dissertation. [-]
Specializing Master in International Marketing Management.
Università Cattolica del Sacro Cuore (UCSC)
The Master in International Marketing Management provides a broad learning and training experience that helps students enter in the job market. The Master in International Marketing Management is characterized by active learning and student interaction, aimed at developing individual skills of analysis and decision-making. In particular, the traditional teaching methods will be integrated by. [+]
The Master in International Marketing Management provides a broad learning and training experience that helps students enter in the job market. The Master in International Marketing Management is characterized by active learning and student interaction, aimed at developing individual skills of analysis and decision-making. In particular, the traditional teaching methods will be integrated by the presence of academics of international standing and managers, case discussions, role playing, individual, group projects and seminars.
The Master aims at developing knowledge, competences and abilities in order to analyse the international markets and to assume managerial, commercial and marketing responsibilities. It enables to operate in international contexts thanks to original, dynamic and unique approaches, culture and knowledge coming from a training process that virtuously integrates the economical-managerial disciplines with the psychological-organisational ones. The learning objectives are to develop an open culture, flexible to changes and a long lasting set of competences able to continuously adequate themselves to various and dynamic economical contexts. [-]
University of Northampton.
This page was last updated 29.11.2017.
Available as Full Time and Distance Learning.
Length of Study: 1 Year.
Start Dates: January and September.
We offer our Alumni a 20% fee discount on Master’s courses. Find out more about the alumni discounts we offer.
You can study our International Marketing Strategy course as a full-time course or via distance learning.
Our MSc International Marketing Strategy is specifically designed to provide you with a strong foundation for a successful career in the exciting and fast-paced world of international marketing. The course also enhances your ability to think strategically about marketing management in an international context.
Marketing is no longer just a business function, it is a way of doing business that places the consumer at the centre of organisational activity. Marketing is an essential component of organisational success not only in businesses, but also in the public sector and not-for-profit organisations.
Whether you are actively seeking opportunities in other countries, or working with global influences in a home market, international marketing strategy affects us all. This course will enable you to develop the professional marketing skills and knowledge required to work effectively in this increasingly complex environment. Studying this course will also enhance your ability to think strategically about marketing issues and challenges.
Waterside Campus.
Waterside is our purpose-built campus, designed to provide you with the learning experience and opportunities you expect from a modern university.
We know our staff and students want the very best, and that’s what Waterside will provide. It is the embodiment of our mission to transform lives and inspire change.
We’ve designed Waterside to put you first – it is flexible to the changing needs of our students but also makes the most of our fantastic staff. A University that teaches in a way that mirrors the skills you will need when you graduate, a place that provides everything you will need to live and learn, and that will provide a home-from-home as you enjoy one of the best and most fulfilling experiences of your life.
Our new campus opens its doors in September 2018 and while Waterside will be home to most of our teaching, we’ll also be making use of the excellent facilities around the town. We’ll also be retaining some facilities at our current campuses (Park and Avenue) on a temporary basis for the initial period. These will mostly be used to offer off-campus accommodation options to make sure we have a great range of rooms to suit everyone.
Course content.
Our MSc International Marketing Strategy is made up of several modules that combine to provide you with a comprehensive coverage of the challenging and dynamic discipline of international marketing. The content of the course reflects the key strategic decisions that underpin international marketing including:
the decision to internationalise market identification screening and selection market entry tactical action programmes implementation monitoring and evaluation.
The dissertation gives you an opportunity to complete a substantial piece of independent research on an international marketing topic of your choice.
For further information about this course please visit the award map.
Course modules (17/18)
Marketing: Principles and Management (20 Credits)
Module code: MKTM003 Core module Y.
Global Marketing Strategy (20 Credits)
Module code: MKTM018 Core module Y.
International Marketing Research (20 Credits)
Module code: MKTM031 Core module Y.
Global Marketing Issues (20 Credits)
Module code: MKTM030 Core module Y.
Strategic Digital Marketing (20 Credits)
Module code: MKTM027 Core module Y.
International Marketing Communications (20 Credits)
Module code: MKTM026 Core module Y.
Dissertation and Research Methods (60 Credits)
Module code: MKTM021 Core module Y.
This module is worth 60 credits.
Module information is quoted for 17/18 entry. Please note that modules run subject to student numbers and staff availability, any changes will be communicated to applicants accordingly.
Methods of Learning.
Your teaching will be delivered electronically and you will be encouraged to engage with your fellow students and tutors online. Studying online will give you the flexibility to study at your convenience* without the need to travel or physically attend classes, whilst enhancing your employment opportunities. You will be aided throughout the process by our supportive teaching staff that are professionally qualified and have industry and academic experience to share with you.
*Please note that modules are delivered within trimester periods so you will need to complete them in specified times.
Northampton Integrated Learning Environment (NILE) is our dedicated online university learning space that you will use throughout your studies. Your tutors will use NILE to engage with you, and you will use NILE to access course materials, assessment information, virtual classrooms and discussion boards. Your assessed work will be submitted and graded online, so you will be able to see your grades and feedback wherever you are in the world. The system that underpins NILE is Blackboard and access to this system is through nile. northampton. ac. uk.
This course can be studied for one year full-time over three trimesters.
In addition to attending lectures and seminars (around 10-12 hours a week) you will be expected to spend significant time (25 or more hours a week) engaged in preparing for classes and additional self-directed study as well as participating in the support programme.
Assessments.
An innovative range of individual and group-based assessments are used involving the preparation of essays, marketing plans, case study analyses, portfolios and presentations as well as the dissertation.
Facilities and Special Features.
Throughout the course you are taught by experienced academic staff with specialist knowledge of their subject areas. Taught modules are delivered using a combination of lecture and seminar sessions, with a strong emphasis on participation and discussion. To bring concepts and theories to life, extensive use is made of real world case-studies and practical exercises supplemented by extensive online learning materials.
فرص عمل.
Successful completion of this course will prepare you for a career in international marketing with the potential to achieve success as a senior marketing manager with a multi-national organisation. Our marketing graduates can be found working in a range of organisations, large and small, in areas such as brand management, business development, digital and online marketing, marketing communications and marketing research.
كيفية تقديم الطلب.
For application information please see our how to apply page.
Entry requirements.
You will need to hold a First or Second class honours degree (or equivalent) in marketing in order to be eligible for this course. If you have a business or commerce degree you will also be considered, especially if your course included a significant marketing element. No work experience is required for admission onto this course.
If English is not your native language you must provide evidence of your English language capabilities at a level approved by the University of Northampton (TOEFL, IELTS, Cambridge Proficiency Certificate or equivalent).
For information regarding English language requirements at the University, please see our IELTS page.
Fees and funding.
Fees quoted relate to study in the Academic Year 18/19 only and may be subject to inflationary increases in future years.
Postgraduate Loans.
If you are starting a postgraduate Master’s course in 2017/18 either full-time or part-time you may be able to apply for a postgraduate loan of up to £10,280 through Student Finance England.
Please note that the maximum period of study allowed for part-time courses is two years.
المنح الدراسية.
TD Lewis Scholarship.
الدولية.
This course is available to international students.
Full-time international tuition fees.
For information on our international tuition fees, please see our Tuition fees for international students page.
Please note that tuition fees for EU students will remain the same as UK fees for 2018/19. For more information, please visit the Gov UK website.
How to apply as an international student.
For information on how to apply to study with us, please see our How to apply page.
Scholarships available to international students.
For information on the scholarships available to you as an international student, please see our International scholarships page.
Students interested in this course might also like to consider:
تنقل الصفحة.
Is this course for you?
Entry requirements.
Standard entry requirements apply to each course we offer at the University of Northampton. We also value professional experience and alternative qualifications.
Application status enquiries.
Current student enquiries.
International student enquiries.
Telephone: 0300 303 2772 For international enquiries:
+44 (0)1604 892134/2546 Enquire online: Online enquiry form Office hours: Mon – Thu: 9am – 5pm.
Recent news.
World renowned experts speak to nursing students about the biggest health issues.
Posted on 21 December 2017.
Reverse Advent Calendar results in chockablock food donations.
Posted on 21 December 2017.
Great choice!
So we can start you on the right application process we just need you to answer 3 quick questions.
Where are you from?
How would you prefer to study?
We’re sorry, but we can’t proceed with your application online. Please call us on 0300 303 2772 .
When would you like to start the course?
Transforming lives Inspiring Change.
روابط سريعة.
Main switchboard.
Course enquiries.
Facebook Twitter YouTube Pinterest Instagram Google Plus LinkedIn.
كوبيرايت & كوبي؛ 2018 The University of Northampton.
Park Campus, Boughton Green Road , Northampton , NN2 7AL.
No comments:
Post a Comment